Savarine

A trecut ceva timp de când am mâncat ultima dată Savarine… gustul lor îmi aminteşte de copilărie, de cofetăria Venus din Braila unde mă duceam cu mama şi cu tata si mâncam savarine şi îngheţată cu fistic… Ce vremuri! Cofetăria Venus nu mai există (din păcate!) decât în amintirile mele… însă, aseară am adus in casa mea, aici, departe, în Canada, o parte din ceea ce a fost pentru mine acea cofetărie, o parte din copilăria mea… frânturi din viaţa mea de care îmi este atât de dor… Reţeta este extrem de simplă doar că pe alocuri a trebuit sa improvizez…

Savarine

Ingrediente

Aluat:

250 gr faină

2 ouă

150 ml lapte călduţ

30 ml ulei

1 lingură de zahăr

5 gr drojdie uscată

un praf de sare

Sirop:

500 ml apă (reţeta originală este cu 400 ml, însa mie nu mi-a ajuns siropul)

170 gr zahăr (reţeta originală este cu 150 gr zahăr)

1 esenţă de rom

Topping:

400 ml smântână dulce (reţeta originală este cu 500 ml, dar 400 ml este suficient)

2-3 linguri zahăr pudră (după gust)

3-4 linguri gem de căpşune

Prepararea aluatului:

În laptele călduţ se adaugă drojdia şi zahărul şi se amesteca până la dizolvarea drojdiei.

Peste făina, se adaugă laptele cu drojdia, ouăle şi uleiul si se amestecă pana la omogenizare, după care se adaugă sarea. Se continuă amestecarea ingredientelor pentru 5 minute. Se acoperă vasul cu folie de plastic si se lasă la loc calduţ aproximativ 30 de minute (pana compoziţia îşi dublează volumul).

Se ung taviţele speciale pentru savarine (sau daca nu aveţi, puteţi folosi tava pentru muffins – aşa cum am făcut eu – desigur, nu vor mai fi la fel de frumusele savarinele voastre, dar macar va faceţi damblaua :-)) cu unt si se tapetează cu făină.

Cu ajutorul cupei de îngheţată, luaţi din compoziţie şi turnaţi in taviţe (trebuie sa nu umpleţi complet tăviţa, ci numai 3/4, pentru că savarinele voastre vor mai creşte) apoi lasaţi la crescut pentru înca 20 de minute.

După ce au crescut in tăviţe, coaceţi-le în cuptorul preîncalzit (aprox 350F/180C) pentru 25 de minute.

După racire, intoarceţi savarinele cu susul in jos şi taiaţi un căpacel dar nu în totalitate, ci doar trei sferturi.

Prepararea siropului:

Apa şi zahărul se pun la foc amestecându-se din când în când. Se dă în clocot de câteva ori, apoi se adaugă esenţa de rom şi se lasă la răcit.

Savarinele răcite se scufundă în siropul ajuns la temperatura camerei. Dupa însiropare, Savarinele se aşeaya pe o tavă pentru a se scurge surplusul de sirop.

Prepararea topping-ului:

Smântâna dulce se bate cu mixerul până se întareşte, apoi se adaugă 2-3 linguri de zahăr pudră.

Ornăm Savarinele cu frişca rezultată. Căpacelul se unge cu gem de căpşune.

Reţetă preluată de pe Jamila Cuisine.

Poftă bună!

Despre Vero Nika

Dejé, sé que dejé Por donde fuí El alma entera Errores cometí, pero al final Pagué la cuenta
Acest articol a fost publicat în Dulciuri și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

