Gem de căpșune

Gem capsuneAm cam lipsit de pe aici în ultima vreme, dar promit să îmi iau revanșa și să postez mai des. A venit vremea căpșunelor și nu puteam scăpa ocazia să fac gem. Mi-a ieșit un gem absolut delicios, parfumat și sănătos.

Ingrediente

2 kg căpșune

1 kg zahăr

1 lămâie (zeama)

2 pliculețe de zahăr vanilat

Prepararea gemului:

Spalăm, scurgem și curățăm căpșunele de codițe, după care le tăiem. Căpșunele tăiate se pun la foc mare pentru aproximativ 15 minute.

Capsune 2

După 15 minute, adăugăm zaharul si zahărul vanilat, potrivim focul la flacăra mică și amestecăm din când în când pentru a ne asigura că gemul nu se va lipi.

Când gemul ajunge la consistența dorită (eu pentru a testa pun puțin gem pe o farfurioară pe care o bag la congelator pentru 1-2 minute), adăugăm zeama de lămâie și mai lăsăm pe foc circa 10 minute, timp în care amestecăm continuu.

Lăsăm gemul să se răcească și îl transferăm in borcane. Pe mine m-a chinuit talentul, așa cum se vede în poze, și m-am jucat puțin cu decorarea borcanelor. Fiica mea cea mare mi-a sugerat că aș putea face bani buni din vânzarea gemului la cat de bun este si cât de atractiva este prezentarea…

Gem capsune 2

Poftă bună!

Despre Vero Nika

Dejé, sé que dejé Por donde fuí El alma entera Errores cometí, pero al final Pagué la cuenta
Acest articol a fost publicat în Dulciuri și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Gem de căpșune

  1. Steluta zice:

    deci e fara apa deloc ? se scurge din ele ? Nici nu ma asteptam la altceva de la tine , cu privire la decorarea borcanelor :*

    Apreciază

  2. Vero Nika zice:

    Buna Steluta! Da, gemul este fara apa. Dulceata se face cu apa, dar pt ca eu am 3 maimute bandite prefer gemul…cu dulceata s-ar murdari din cap pana in picioare :-). Imagineaza-ti doar ca le-as da clatite cu dulceata sau paine cu unt si cu dulceata :-).
    Multumesc mult pentru apreciere iar daca te hotarasti sa faci gemul de capsune, poate imi scrii despre cum v-a placut.

    Apreciază

Lasă un comentariu